• image

    Bize Ulaşın
    444 77 41

  • image

    Çalışma Saatlerimiz
    Pzt - Cmt 08.30-18.30

Sizlere Sunduğumuz Hizmetler

Aracın alaşım ve boyalarında, zaman içinde oluşabilecek zararları engellemek amacıyla geliştirilmiş bir üründür. … Seramik kaplama reçinelerinin olağanüstü kalıcılıkta ve parlaklıktaki koruma kalkanı risksizce ve adeta basit bir boya koruma ürünü gibi araç yüzeyine yerleştirilebilir.

Pasta Cila kavramı günümüzde hala daha devam eden ve de her zaman devam edecek olan bir terimdir. Bunun sebebi ise pasta, yeni boyanmış araçlara yapılması gereken bir uygulamadır. Yeni boyanmış bir aracın boya kalınlığı fabrikada robotların boyadığı mikron kalınlığı ile aynı seviyede hiçbir zaman olamaz. Her zaman daha kalın atılır ve bölgesel olarak bu kalınlıklar değişkenlik gösterir. Boyahanelerin kullandıkları pasta bu yüzden daha kalındır yani içindeki kum oranı daha fazladır. Hatta elinize alıp parmaklarınızın arasında ovuşturacak olursanız bu kum taneciklerini çok rahat hissedersiniz. Bu kum tanelerinin fazla olmasının sebebi ise kalın bir şekilde atılan boyanın bir nevi zımparalanmasını sağlamaktır. Bu sayede boya seviyesi bir miktar azalacaktır. Ayrıca boya atılırken ne kadar boya fırınında da boyansa toz tanecikleri aracın yüzeyine yapışır ve yapışan bu zerrecikleri bu katı pastalar, yüzeyden temizler. Ancak bu işlem sırasında aracın boyasında harelenmeler denilen dalgalanmalar oluşur. Özellikle koyu renk araçlarda güneş ışığına çıktığınızda bu dalgalanmaları çok net görebilirsiniz. Bunu gidermek için ise boyacılar sadece cila kullanır ve bunuda genellikle pamukla uygulama yaparlar. Aslında pasta cila işlemi boyacı işi değildir onlara külfet geldiği için biran önce bitirmek amaçlı yaparlar ve sonuçlarında hareli ve boya girdaplı birçok araç caddelerde gezmektedir.

Günümüzde kimyasal alanında teknoloji çok ilerledi, artık bu katı pastalar raflara kalkmalı. Çünkü genelde halkımızda şöyle bir bilinç var bahar aylarında veya yaza girerken aracıma bir pasta cila yaptırayım. Peki o zaman diyelim ki aracınızda boyalı hiçbir parça yok arabanız tamamen orjinal bu katı pastalar aracınızın boyasından sizce ne kadarını götürmekte bunu hiç düşündünüz mü? Şöyle bir örnek verelim her yıl düzenli olarak 1 kez pasta cila işlemi yaparsak maksimum 5 yılı bile bulmadan aracınızda ne vernik ne de boya diye bir şey kalmaz. Bu yüzden bu tip uygulamaları profesyonel uygulama merkezlerinde ve teknolojik ürünlerle yaptırmaya dikkat edelim. İnanın diğer türlü astarı yüzünden pahalıya gelecektir.

Uygulamamızın ismine baktığımızda Boya yenileme, Parlatma ve Boya Koruma olduğunu göreceksiniz. Peki bu kelimeler ne anlama geliyor?

Araçlarımız sürekli dış etmenlerle karşı karşıya. Bunlar kışın yağan asitli yağmurlar, egzos dumanları, güneşin yakıcı sıcağı, kuş ve sinek kalıntıları, inşaat ve beton atıkları, yollardaki zift v.s sanırım Ülkemizde saymakla bitmeyecek kadar dış etmen vardır. Boya yenileme diye adlandırdığımız uygulamada, önce boya yüzeyine yapışmış az önce saydığımız dış etmenleri aracımızın üzerinden arındırmamız gerekmektedir. Bu sayede pürüzsüz bir yüzey oluşturulabilir. Metal yüzey ne kadar düz bir satıh gibi görünsede gözle görünmeyen delikli bir yapıya sahiptir. Boya ve vernik bu yüzeyin deliklerini doldurur ve metalin paslanmasını engeller. Fakat bu boya ve vernik tabakası da delikli bir yapıya sahiptir peki bunu nasıl doldurabiliriz? Önce aracımızın dış yüzeyini temizleyerek işleme başlamalıyız. İlk adım olarak kil dediğimiz çocukların oyun hamuruna benzeyen fakat kimyasal maddelerle güçlendirilmiş bir hamur yardımı ile boyamızın üzerine yapışmış olan tüm kalıntıları temizliyoruz. Daha sonra katı olmayan sıvı ve çok ince kum tanecikleri bulunan boya yüzeyi temizleyici ve kılcal çizik giderici ürünleri aracın üzerinde kullanmaya başlıyoruz. Bu ürünler sayesinde boya yüzeyindeki tüm pürüzler aynı hizaya indirgenmiş olmaktadır ve düz bir satıh elde edilmiş hale gelmektedir. Az önce yukarıda harelenmelerden bahsetmiştik. Yine teknolojik kimyasal ürünlerden olan hare giderici cilalar ile aracın dış yüzeyi tüm bu harelenmelerden giderilir ve parlatma işlemleri başlar.

Folyo Kaplama Nedir?
Alttaki orijinal boyanın dış etkenlerden korunması, renginin değiştirilmesi, boya hatalarının ve çiziklerin saklanması veya bölgesel renklendirmelerle dekoratif amaçlarla otomobilin dış yüzeyinin seçilen özel renkli folyolarla kaplanmasıdır. Kaplama; kapı, kaput kapağı ve bagaj kapağı içleri haricindeki üzeri boyalı, vernikli ve pürüzsüz tüm yüzeylere uygulanabilir.

Folyo Kaplamanın Faydası Var mıdır?
Renk değiştirme, dekoratif süsleme, boya kusurlarını saklama gibi estetik amaçlar dışında folyo ile kaplanan yüzeylerdeki orijinal boya ve vernik UV ışınlarından etkilenerek solmaz ve matlaşmaz, kuş pisliği, asit yağmurları, kar ve yakıcı güneş gibi zararlı dış etkenlere karşı korunur.

Otomobilimin Yeni Renginden de Sıkılırsam?
Folyoları, tamir görmemiş, orijinal boyanın üzerine uygulandıysa, folyonun cinsine göre 5-10 yıl içinde aracınızın boyasına ve cilasına hiçbir zarar vermeden, uygulamanın yapıldığı İstasyonu’nda, garantili olarak sökülebilir. Sökme işlemi yenileme veya renk değiştirme amacıyla yapıldığında ÜCRETSİZ yapılır.

Kaplama Folyosunun Özellikleri Neler?

• ’ın uygulamaya sunduğu folyolar tamamen Avrupa Birliği ve Alman Standartlarında üretilmiştir.

• Folyoları -50°C ile +100°C sıcaklık arasında sorunsuz kullanılabilmektedir.

• Özel patentli yapışkanı sayesinde uygulama ve sökme kolaylığı vardır.

• Kaplamadan itibaren hava sıcaklığına göre 3-8 haftalık buharlaşma süresi sonrasında cila, parlatma, cilalı yıkama, boya koruma gibi işlemler uygulanabilir.

• Folyonuza boya koruma yaptırmanız, folyonuzun daha uzun süre canlı bir renk tonunda kalmasını ve dış etkenlerden azami ölçüde korunmasını sağlayacaktır.

• Mat renkli folyolara da boya koruma yapılabilir, ancak parlatma yapılamaz.

Otomobilimin Rengini Değiştirmem Yasal mıdır?

Mevcut trafik yönetmelikleri gereğince, aracınıza uygulanacak kaplama, orijinal boyasının renginden farklılık gösteriyorsa, yeni rengin araç ruhsatına işletmeniz gerekmektedir.

Pasta Nedir?
Pasta aslında sıvı bir zımpara işlemi; fiziksel ve kimyasal olarak bir nevi boya çözücüdür.

Araca ilk defa boya yapıldığında ne kadar hassas davranılırsa davranılsın, boya tam anlamıyla homojen bir görüntüde olmayacaktır ve kılcal dalgalanmalar görünecektir. Bunun için boya işleminin ardından pasta ile boyanın üst katmanı çözülerek bu dalgalanmaların giderilmesi sağlanabilir. Ancak bu uygulama hakkında genellikle bilgi ve fikir sahibi olmamamız normal.

Pastanın bizi ilgilendiren kısmı ise daha çok araç üzerindeki ufak çizikler ve deformasyonlar. Zaman içerisinde araç yıkanırken kullanılan fırçaların yarattığı tahribat, güneşin matlaştırması ve minik çakılların oluşturduğu çizikler gibi nedenlerle aracın rengi ilk gününden oldukça farklı bir hal alır. İşte bu durumlarda da aracı baştan başa boyatmak yerine pasta işlemi ile boyanın üst katmanının seyreltilip bu deformasyonların giderilmesi ve çiziklerin kapatılabilmesi mümkün olmaktadır.

Cila Nedir?

Cila, hem bir parlatıcı hem de bir koruyucudur. Boya üzerinde görünmeyecek derecede ince ve şeffaf bir katman oluşturmak amacıyla yapılır ve genellikle 3-4 ay süre ile etkilidir. Bu katman hem minik çakıl taşı çizikleri gibi etkilerden boyayı korur, hem de boyanın daha canlı ve parlak görünmesini sağlar.

Detaylı Temizlik Nedir?
Aracımızın kirlendiğini ancak koltuk ya da başka kısımlarda oluşan lekeler belirginleştiği anda düşünürüz. Aslında araçlarımız seyahat ederken egsoz dumanı, çevre kirliliği ve bizim araç içerinde oluşturduğumuz ve araç içerisine taşıdığımız birçok kirin toplandığı bir yerdir ve muhakkak haftada bir gün iç-dış, 6 (altı) ayda birde detaylı olarak temizlenmelidir.

Eskiye nazaran araç kullanımlarının artması ile birlikte artan alerji vakalarının ve sağlık problemlerinin direk olarak olmasa da yardımcısı rolünde araçların temiz olmaması yatmaktadır.

Araçların çevresel faktörlerden etkilenmeye açık yerler olması araçlar içerisinde hijyenik bir temizliğe ihtiyacı sürekli olarak gerektirmektedir.

Haftada bir iç-dış, altı ayda bir detaylı temizlik ile hem ailenizi ve kendinizi koruma altına alın.

Aracınızın sizin için ne kadar değerli olduğunun farkındayız, bizde aracınızı temiz tutmanızı sağlayacak bir yardımcı olmak için hazırız ve sizleri işyerimize bekliyoruz. Aracınızı satarken “sahibinden temiz” diyebilmeniz için krb size çözümler sunmaktadır. İkinci el araç satın aldığınızda sıfır araba almış hissi yaratacak çözümleri krb çatısı altında bulacaksınız.

Detaylı Temizlik İşlem Aşamaları

Vakum ile iç temizlik
Buhar makinası ve antibakteriyel kimyasallar ile tavan, taban, koltuklar, kapı yanları, göğüs, bagaj ve stepne temizlenerek lekelerinden arındırılır.
Araç içerisine sinmiş sigara vb kötü kokular ortadan kaldırılır.
Hava kanalları, ön konsol ve gösterge panelleri temizlenir.
Buhar makinası ile kapı fitilleri ve kapı araları temizlenir.
Araç içerisine dökülmüş süt, turşu suyu vb gıdaların oluşturduğu kötü kokular, çoğu zaman aracın satılmasına varan ve aracın değerini düşüren sıkıntılı durumlardır. Fakat krb uygulamalarında bu konularda başarılı sonuçlar elde edilmiştir.

Aracın temizliği, ailenizin sağlığı ve sizin sağlığınız için oldukça önemlidir.

Oto ve araç ses yalıtım uygulamaları sayesinde otomobilde gözle görülebilecek kötü görüntü ortadan kalkar ve araçta hasar oluşumu daha aza iner. Ayrıca bagaj yan panellerine içerden uygulan özel ses emici plâkalar, yol ve tekerlek gürültülerinin bagaj içinde yankılanmasını önler. Kullanılabilecek ses yalıtım malzemeleri ağır epdm bariyer ve ses emici süngerlerdir.

Oto Cam Filmlerinin araçlarda kullanılmasının, genelde yalnız estetik amaçla ve aracın görüntüsünün değiştirilmesi için kullanıldığı düşünülmekle birlikte, bu eksik ve yetersiz bir değerlendirmeden öteye geçemeyecektir.

Aşağıda sayılan Teknik Özellikleri ve sayısız faydalarıyla, özellikle Akdeniz bölgesinde bulunan ve yılın en az yedi ayı yoğun Güneş Enerjisi alan ülkemiz için, ekonomik, sağlık, güvenlik ve çevresel katkılarıyla bir gereklilik olma özelliğini taşımaktadır.

Teknik Özellikleri;

Oto Cam Filmleri, çekirdek malzemesi polyster esaslı şeffaf bir malzemeden oluşan ve üzerinde UV koruma, güvenli yapışkan, çizilmezlik katı, renklendirme katı ve koruma folyosu eklenerek çok katlı (5-7 kat) bir yapıya sahip bir izolasyon ve güvenlik materyalidir.

Kullanılan bu katlar sayesinde, Güneşin Yakıcı etkisine sahip IR (Infra-red) ve UV (Ultra-Violet) ışınlarını önlerken, Görünür Işığı (VLT) kullanılan renklendirme oranında geçiren bir koruma işlevi gerçekleştirir.

Toplam Güneş Enerjisi, solar spektrumda 3 band halinde bize ulaşır,

0-360 Nm arası UV (Ultra-violet)

360 – 720 Nm arası VLT (Görünür Işık)

720- 3000 Nm IR ( Infra-red)

İnsan gözünün görme eşiği, yalnız 360-720 Nm arasındaki ışımayı (VLT) algılamakla birlikte, Toplam Güneş Enerjisi, cildimize, konutlarımıza ve araçlarımıza gün boyu tesir etmeye devam eder. Bu yalnız yaz aylarında sıcak günlerde gerçekleşen bir tehtid değil, kış aylarında ve hatta bulutlu bir havada dahi Güneş Radyasyonunu almaya devam ederiz.

Kaliteli bir Güneş Kontrol Filmi, üretiminde kullanılan teknoloji sayesinde, bizlere Güneşten Korunmak için aşağıda sıralanan sayısız faydalar sunar. Bu faydayı öncelikle Teknik Değerlerini özetleyerek izah etmeye çalışalım;

Araç içerisinde çok küçük bir hacim (yaklaşık 10m3) olması nedeniyle, çok kısa bir süre içerisinde güneşten gelen TSE, araç içerisinde aşırı ısı birikimine, konforsuzluğa ve aşırı klima tüketimine neden olur. Araç döşemesini ve kişisel eşyaları bozar, arızalara neden olur.
Camlar (renklendirilmiş dahi olsa) hiçbir şekilde UV koruması sağlamaz ve araç içerisinde özellikle yaşlı ve çocuklara zarar verir. Özellikle UV-A, bulut ve atmosfer tarafından engellenemez ve cilt kanserine neden olur.
Görünür Işık, filmin tonuyla birlikte ayarlanabilir ve özellikle sürüş esnasında içerideki yansımalar nedeniyle sürüş emniyeti açısından kontrol edilmesi gereken bir faktördür.

Ticari Taksi Giydirme.

Motor Temizliği ve Koruma.

Tampon Koruma.

Kaput Koruma.

Far Temizliği.

Dış Yıkama.

İç Yıkama.

Tüm hizmetlerimizde 3M, MMC ürünleri kullanılmaktadır.

1988 yılından günümüze kadar tecrübesini ve kendini sürekli geliştiren KRB,  kaliteyi ve güveni ön planda tutan hizmet anlayışı ile otomobil sektöründe öncü olmaya devam etmektedir. KRB  Araç Estetik Merkezi de bu doğrultuda kurulan ve 500 m2 kapalı alanda,  uzman  personelleri ile sizlere profesyonel hizmet ve çözümler sunan bir yapıdır.

KRB Araç Estetik Merkezi standart hizmet kalitesi, ürün çeşitliliği, yüksek performanstaki ürün kalitesi, profesyonel hizmet anlayışı ve kurumsal yapısıyla car care sektörünün en önemli firmalarından biridir. İşlemlerinde kullandığı yüksek kaliteli ürünler ve uzman personelleri sayesinde bu hizmeti size en kaliteli ve güvenilir şekilde sunmayı ilke haline getirmiştir.

Dinamik bir ekip çalışması ile hızlı, rekabetçi ve müşterilerimizin beklentilerini karşılayan hizmetler sunan firmamız geçmişten günümüze sürekli artan tecrübesini ve kalitesini bu alanda da sizlere sunmaya devam etmektedir.